Ekran listy informacji
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Szkole Podstawowej Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Macieja Kalenkiewicza "Kotwicza" w Kętrzynie na lata 2022-2025
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Szkole Podstawowej Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Macieja Kalenkiewicza "Kotwicza" w Kętrzynie na lata 2022-2025
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 poz. 1062 ze zm.) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Szkole Podstawowej Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Macieja Kalenkiewicza "Kotwicza" w Kętrzynie na lata 2022-2025
L.p. | Zakres działalności | Osoby odpowiedzialne | Sposób realizacji | Termin |
1. | Powołanie koordynatora ds. dostępności | Podjęcie zarządzenia Dyrektora szkoły w sprawie powołania koordynatora ds. dostępności | Dyrektor szkoły | do 31 marca 2022r. |
2. | Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami | Opracowanie planu działania o którym mowa w art. 14 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, przekazanie do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły | Koordynator ds. dostępności | do 31 marca 2022r. |
3. | Powołanie zespołu ds. dostępności | Podjęcie zarządzenia Dyrektora szkoły w sprawie powołania zespołu ds. dostępności | Dyrektor szkoły | do 31 marca 2022r. |
4. |
Aktualizacja deklaracji dostępności strony internetowej.
|
Koordynator ds. dostępności, administrator strony | Dokonywanie przeglądu deklaracji dostępności strony internetowej, aktualizacja zapisów. | na bieżąco, w całym okresie działania |
5. | Współpraca w obszarze dostępności z Koordynatorem do spraw dostępności w Urzędzie Miejskim w Kętrzynie. | Koordynator ds. dostępności | Nawiązanie i utrzymywanie stałego kontaktu mającego na celu poprawę dostępności szkoły. | na bieżąco, w całym okresie działania |
6. | Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej . | Koordynator ds. dostępności | Działania mające na celu ułatwienie dostępu architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno- komunikacyjnego. | na bieżąco, w całym okresie działania |
7. | Przyjmowanie uwag, opinii i sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami, dotyczących problemu dostępności na jakie napotkali podczas kontaktów ze Szkołą Podstawową Nr 5. | Koordynator ds. dostępności | Analiza przekazanych uwag pod kątem dostosowania Szkoły Podstawowej Nr 5 dla osób ze szczególnymi potrzebami. | na bieżąco, w całym okresie działania |
Sporządził:
Mariusz Michalak
Pobierz dane XML Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Szkole Podstawowej Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Macieja Kalenkiewicza "Kotwicza" w Kętrzynie na lata 2022-2025 Drukuj informację Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Szkole Podstawowej Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Macieja Kalenkiewicza "Kotwicza" w Kętrzynie na lata 2022-2025
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Szkoła Podstawowa Nr 5 z oddziałami integracyjnymi im. Macieja Kalenkiewicza Kotwicza w Kętrzynie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2022-03-24 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Mariusz Michalak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2022-03-25 09:19:17 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2022-03-25 09:19:22 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-03-25 11:02:15 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 623 raz(y) |
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Strona Szkoły Podstawowej Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Macieja Kalenkiewicza „Kotwicza"
Szkoła Podstawowa Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Macieja Kalenkiewicza „Kotwicza” zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strona Szkoły Podstawowej Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Macieja Kalenkiewicza „Kotwicza".
- Data publikacji strony internetowej: 2018-07-27
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2018-07-27
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Zapewnienie dostępności niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
Treści niedostępne
- Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- Strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych,
- Strona internetowa nie zawiera skrótów: „Przejdź do treści”, „Przejdź do wyszukiwarki”, „Przejdź do menu”,
- Grafiki w galeriach oraz grafiki zawierające link nie posiadają opisów alternatywnych lub zawierają niewłaściwe opisy,
- Linki mogą nie posiadać etykiet,
- Kontrast nagłówków załączników w stosunku do tła na stronie nie zapewnia minimalnej proporcji 4,5:1,
- Wyszukiwarka nie posiada właściwych opisów alternatywnych, brak dotarcia do wyszukiwarki za pomocą skrótów klawiatury,
- Treść podstron jest wyjustowana,
- Załączniki w formacie PDF mogą nie być możliwe do odczytu przez technologię asystującą,
- Nie ma możliwości przy użyciu klawiatury powrotu do strony zarówno poprzedniej jak i strony głównej,
- Na stronie internetowej znajdują się linki do innych stron otwierających się w nowym oknie bez informacji: „strona otwiera się w nowym oknie”,
- Większość z plików nie jest dostępnych cyfrowo,
- Brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów.
Wyłączenia
- Dokumenty cyfrowe typu PDF, DOC, DOCX, ODT nie są w pełni dostępne ze względu na ich ilość oraz sukcesywne doszkalanie pracowników, co skutkuje, iż na dzień wystawienia deklaracji nie jest możliwe uzyskanie wszystkich plików w pełni dostępnych cyfrowo. Dokładamy wszelkich starań aby w najbliższym możliwym czasie wszystkie pliki były w pełni dostępne cyfrowo. Mimo wszystko pliki dostępne w serwisie są odczytywane przez programy wspomagające, jedynie ich konstrukcja nie jest w pełni dostępna.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-29
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2022-03-25
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Mariusz Michalak.
- E-mail:
- Telefon: 89 751 81 71
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Macieja Kalenkiewicza „Kotwicza"
- Adres: 11-400 Kętrzyn, ul. Kazimierza Wielkiego 12
- E-mail:
- Telefon: 89 751 81 71
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Lokalizacja Szkoły Podstawowej Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Macieja Kalenkiewicza „Kotwicza" w Kętrzynie: ul. Kazimierza Wielkiego 12, 11-400 Kętrzyn
- Do budynku szkoły prowadzi 1 brama i 1 furtka, a następnie drzwi wejściowe przeszklone – otwierane automatycznie. W jednostce nie ma obszarów kontroli,
- Budynek składa się z 4 kondygnacji: piwnica (szatnia), parter, pierwsze piętro oraz drugie piętro. Aby dostać się na poziomy powyżej parteru, należy pokonać schody lub windy,
- W budynku jest winda, podjazd,
- Na parterze znajduje się toaleta dla interesantów,
- W budynku nie ma platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych,
- Przed bramą wjazdową do szkoły znajduje się parking miejski, z wydzielonym miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych,
- Sale lekcyjne, gabinety oraz toalety oznakowane są dużymi i czytelnymi tablicami z numerami,
- W budynku nie ma zakazu wstępu z psem asystującym,
- Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online, nie ma również oznaczeń w alfabecie Braille’a. .
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Szkoła Podstawowa Nr 5 z oddziałami integracyjnymi im. Macieja Kalenkiewicza Kotwicza w Kętrzynie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2022-03-24 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Mariusz Michalak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2022-03-25 09:17:21 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2022-03-25 09:17:39 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-03-25 09:17:39 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 659 raz(y) |